FAQ

Vanliga frågor och svar

Hur kommer jag i kontakt med ReRide?

För att komma i kontakt med oss på ReRide ber vi dig använda någon av kontaktvägarna på vår kundtjänstsida som du hittar här. För kontakt med en Partner hittar du kontaktuppgifter för respektive partner på partnersidan.

Finns ReRide som fysisk butik?

Ja! Du hittar vårt showroom på Sveavägen 10b i Stockholm. Samma lokaler som Bikepath Express Store.

Säljer ReRide egna cyklar?

Nej, vi förmedlar enbart begagnade cyklar av olika slag.

Kan jag pruta på priset?

Nej, alla priser är satta av säljaren och är således utanför ReRides beslutsfattning.

Vad innebär en grundkontroll?

En grundkontroll innebär att vi säkerställer exakt vilket skick cykeln och dess delar befinner sig i. Detta gör att köparen kan kännas 100% trygg i vad de köper och att cykeln kan täckas av ReRides garanti.

Måste jag utföra rekommendera service?

Nej, det enda som krävs för att en cykel ska finnas på ReRide är att den genomgått en grundkontroll där vi fastslagit cykelns exakta skick. För att cykeln ska märkas med ReRide Plus - ReRides egen garanti - så krävs det också att cykeln har minst 7/10 på alla delar och då i vissa fall fått rekommenderad service utförd. Här kan du läsa mer om slitagenivåer.

Vad innebär ReRide Komplett?

ReRide Komplett innebär att du helt enkelt lämnar cykeln hos din ReRide partner som sedan står för försäljningen. Du får pengarna när cykeln är såld.

Får jag ta med cykeln hem efter utförd grundservice?

Ja, du får ta med cykeln hem så fort cykeln genomgått tillräcklig service och utrustats med ReRides plombering. För att garantin ska gälla ska cykeln vid försäljningstillfället befinna sig i samma skick som när du hämtade ut den från service.